• Login/Register
  • Section: Website /Tuesday 24th February 2015

    Alphabetic Index : A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

    Search β):

    * Reuters.com *

    Reuters.com


    Iranian_Flag_Hand_Love_Heart.jpg
    (Wikipedia) - Reuters   (Redirected from Reuters.com) This article is about the Reuters news agency. For the current parent company, see Thomson Reuters. For the former parent company prior to its 2008 acquisition by The Thomson Corporation, see Reuters Group. Reuters Type Industry Founded Headquarters Owner Website
    Division
    News agency
    October 1851
    Canary Wharf, London, England, United Kingdom
    Thomson Reuters
    www.reuters.com

    Reuters /ˈrɔɪtərz/ is an international news agency headquartered in Canary Wharf, London, England, United Kingdom and a division of Thomson Reuters. Until 2008, the Reuters news agency formed part of an independent company, Reuters Group plc, which was also a provider of financial market data. Since the acquisition of Reuters Group by the Thomson Corporation in 2008, the Reuters news agency has been a part of Thomson Reuters, making up the media division. It transmits news in English, French, Arabic, Spanish, German, Italian, Portuguese, Russian, Japanese and Chinese.

    Contents

    History

    The Reuter agency was established in 1851 by Paul Julius Reuter in Britain at the London Royal Exchange. Paul Reuter worked at a book-publishing firm in Berlin and was involved in distributing radical pamphlets at the beginning of the Revolutions in 1848. These publications brought much attention to Reuter. He later developed a prototype news service in 1849 in which he used electric telegraphy and carrier pigeons. The Reuter''s Telegram Company was later launched. The company initially covered commercial news, serving banks, brokerage houses, and business firms.

    The first newspaper client to subscribe was the London Morning Advertiser in 1858. Newspaper subscriptions subsequently expanded.

    Over the years Reuter''s agency has built a reputation in Europe and the rest of the world as the first to report news scoops from abroad. Reuters was the first to report Abraham Lincoln''s assassination, for instance. Almost every major news outlet in the world currently subscribes to Reuters. Reuters operates in more than 200 cities in 94 countries in about 20 languages.

    The last surviving member of the Reuters family founders, Marguerite Baroness de Reuter, died at age 96 on 25 January 2009, after having suffered a series of strokes.

    Journalists

    Reuters employs several thousand journalists. In May 2000, Kurt Schork, an American reporter, was killed in an ambush while on assignment in Sierra Leone. In April and August 2003, news cameramen Taras Protsyuk and Mazen Dana were killed in separate incidents by U.S. troops in Iraq. In July 2007, Namir Noor-Eldeen and Saeed Chmagh were killed when they were fired upon by a U.S. military Apache helicopter in Baghdad after having been mistakenly identified as carrying weapons. During 2004, cameramen Adlan Khasanov in Chechnya and Dhia Najim in Iraq were also killed. In April 2008, cameraman Fadel Shana was killed in the Gaza Strip after being hit by an Israeli tank using flechettes.

    The first Reuters journalist to be taken hostage in action was Anthony Grey. Detained while covering China''s Cultural Revolution in Peking in the late 1960s, it was said to be in response to the jailing of several Chinese journalists by the colonial British government of Hong Kong. He was considered to be the first political hostage of the modern age and was released after almost two years of solitary confinement. Awarded an OBE by the British Government in recognition of this, he went on to become a best-selling author.

    Fatalities
    Name Nationality Location Date
    Kurt Schork American Sierra Leone 24 May 2000
    Taras Protsyuk Ukrainian Iraq 8 April 2003
    Mazen Dana Palestinian Iraq 17 August 2003
    Adlan Khasanov Russian Chechnya 9 May 2004
    Dhia Najim Iraqi Iraq 1 November 2004
    Waleed Khaled Iraqi Iraq 28 August 2005
    Namir Noor-Eldeen Iraqi Iraq 12 July 2007
    Saeed Chmagh Iraqi Iraq 12 July 2007
    Dan Eldon Kenyan Somalia 12 July 1993
    Fadel Shana''a Palestinian Gaza Strip 16 April 2008
    Hiro Muramoto Japanese Thailand 10 April 2010
    Sabah al-Bazee Iraqi Iraq 29 March 2011
    Molhem Barakat Syrian Syria 20 December 2013
    Criticism and controversy Policy of objective languageReuters building entrance in New York City

    Reuters journalistic objectivism, questioned when Reuters commented on the possible insensitivity of its non-use of the word terrorist in reports, including the 11 September attacks. Reuters has been careful to use the word terrorist only in quotes, whether quotations or scare quotes. Reuters global news editor Stephen Jukes wrote, "We all know that one man''s terrorist is another man''s freedom fighter, and that Reuters upholds the principle that we do not use the word terrorist." The Washington Post media critic Howard Kurtz responded, "After the 1995 Oklahoma City bombing, and again after the attacks on the World Trade Center and Pentagon, Reuters allowed the events to be described as acts of terror. But as of last week, even that terminology is banned." Reuters later apologised for what they described as "the insensitive manner" in which they characterized their policy and said their policy is "to avoid the use of emotional terms and not make value judgments concerning the facts we attempt to report accurately and fairly".

    The 20 September 2004 edition of the New York Times reported that the Reuters global managing editor, David A. Schlesinger, objected to Canadian newspapers'' editing of Reuters articles by inserting the word terrorist, stating that "my goal is to protect our reporters and protect our editorial integrity."

    However, when reporting the 7 July 2005 London bombings, the service reported, "Police said they suspected terrorists were behind the bombings." This line appeared to break with their previous policy and was also criticized. Reuters later clarified by pointing out they include the word "when we are quoting someone directly or in indirect speech," and the headline was an example of the latter. The news organisation has subsequently used "terrorist" without quotations when the article clarifies that it is someone else''s words.

    Climate change reporting

    In July 2013, David Fogarty, former Reuters climate change correspondent in Asia, resigned after a career of almost 20 years with the company and wrote about a "climate of fear" which resulted in "progressively, getting any climate change-themed story published got harder" following comments from then deputy editor-in-chief Paul Ingrassia that he was a "climate change sceptic." In his comments, Fogarty stated that "Some desk editors happily subbed and pushed the button. Others agonised and asked a million questions. Debate on some story ideas generated endless bureaucracy by editors frightened to take a decision, reflecting a different type of climate within Reuters—the climate of fear," and that "by mid-October, I was informed that climate change just wasn''t a big story for the present. ... Very soon after that conversation I was told my climate change role was abolished." Ingrassia, currently Reuters'' managing editor, formerly worked for the Wall Street Journal and Dow Jones for 31 years. Reuters responded to Fogarty''s piece by stating that "Reuters has a number of staff dedicated to covering this story, including a team of specialist reporters at Point Carbon and a columnist. There has been no change in our editorial policy."

    Subsequently climate blogger Joe Romm cited a Reuters article on climate as employing "false balance," and quoted Dr. Stefan Rahmstorf, Co-Chair of Earth System Analysis at the Potsdam Institute that "simply, a lot of unrelated climate skeptics nonsense has been added to this Reuters piece. In the words of the late Steve Schneider, this is like adding some nonsense from the Flat Earth Society to a report about the latest generation of telecommunication satellites. It is absurd." Romm opined that "We can''t know for certain who insisted on cramming this absurd and non-germane ''climate sceptics nonsense'' into the piece, but we have a strong clue. If it had been part of the reporter''s original reporting, you would have expected direct quotes from actual skeptics, because that is journalism 101. The fact that the blather was all inserted without attribution suggests it was added at the insistence of an editor."

    Accusations of anti-Israel bias

    In 2011 the Journal of Applied Business Research published research by Henry I. Silverman, an associate professor at Roosevelt University, specialising in Finance, Information Systems, Real Estate and Accounting, that concluded that "Reuters engages in systematically biased storytelling in favour of the Arabs/Palestinians." Reuters denied the allegations.

    Photograph controversies

    Reuters was accused of bias against Israel in its coverage of the 2006 Israel–Lebanon conflict, in which the company used two doctored photos by a Lebanese freelance photographer Adnan Hajj. On 7 August 2006, Reuters announced it had severed all ties with Hajj and said his photographs would be removed from its database.

    In 2010 Reuters was criticised again for "anti-Israeli" bias when it cropped the edges of photos, removing commandos'' knives held by activists and a naval commando''s blood from photographs taken aboard the Mavi Marmara during the Gaza flotilla raid, a raid that left nine Turkish activists dead. It has been alleged that in two separate photographs, knives held by the activists were cropped out of the versions of the pictures published by Reuters. Reuters said it is standard operating procedure to crop photos at the margins, and replaced the cropped images with the original ones after it was brought to the agency''s attention.

    Tags:American, Apache, Arabic, Asia, Baghdad, Berlin, Britain, British, Canadian, China, Chinese, Cultural Revolution, Earth, England, Europe, French, Gaza, Gaza Strip, German, Hajj, Hong Kong, Iraq, Iraqi, Israel, Israeli, Italian, Japanese, Julius Reuter, Lebanese, Lebanon, Lincoln, London, Marmara, New York, New York City, New York Times, Palestinian, Pentagon, Portuguese, Post, Potsdam, Reuters, Reuters.com, Revolution, Roosevelt, Russian, Somalia, Syria, Syrian, Thailand, Turkish, United Kingdom, Wall Street, Wall Street Journal, Washington, Washington Post, Website, Wikipedia


    Website:http://reuters.com



    Failed to connect to MySQL 1: Access denied for user 'foumanu'@'localhost' (using password: YES)