• Login/Register
  • Section: Media /Monday 26th January 2015

    Alphabetic Index : A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

    Search β):

    * Euronews *

    یورونیوز


    Iranian_Flag_Hand_Love_Heart.jpg
    (Wikipedia) - Euronews Euronews Launched Owned by Picture format Slogan Broadcast area Headquarters WebsiteAvailability Terrestrial Europe Satellite Sky (UK & Ireland) G Sat (Philippines) Cyfrowy Polsat (Poland) Astra 1M direct tv 56 Astra 2F Eutelsat Hot Bird 13A Türksat 3A 42°E Asiasat 2 DStv (South Africa) Digiturk (Turkey) Dish Network (United States) Sky Italia (Italy) Dolce (Romania) TV Vlaanderen Digitaal Freesat (UK) Canal+ (Spain) Galaxy 23 (North America, C band free-to-air) MEO (Portugal) NOS (Portugal) Indovision (Indonesia) Canalsat ZAP (Angola, Mozambique) Cable Virgin Media (United Kingdom) UPC Ireland (Ireland) Cablevision (United States) Vidéotron (Canada) Rogers Cable (Canada) Com Hem (Sweden) RCS&RDS (Romania) UPC Romania (Romania) MC Cable (Monaco) Kabel Deutschland (Germany) Ziggo (Netherlands) KTV Šibenik (Croatia) Naxoo (Switzerland) SkyCable (Philippines) Cablecom (Switzerland) UPC Netherlands (Netherlands) NOS (Portugal) Euskaltel (Basque Country, Spain) UPC Poland Cablelink (Philippines) IPTV TELUS TV (Canada) TrueIPTV (Thailand) World On Demand (Japan) Now TV (Hong Kong) mio TV (Singapore) MEO (Portugal) Hypp.TV (Malaysia) MaxTV (Croatia) UniFi (Maylasia) CHT MOD (Taiwan) KT QOOK TV (South Korea) Moja TV (Bosnia and Herzegovina) Open IPTV (Bosnia and Herzegovina) Canalsat Tivibu (Turkey) MaxTV (Macedonia) ZAP (Cape Verde) Streaming media Livestation Real SuperPass Official website
    1 January 1993
    Euronews SA
    16:9 (576i, SDTV)
    Most-watched news channel in Europe
    Worldwide
    60, chemin des Mouilles 69130 Lyon-Écully, France
    Official website
    Limited retransmission
    Channel 508
    Channel 134
    Channel 181
    11.817 GHz V / 27.5
    12.226 GHz H / 27.5
    12663 H 22000 5/6
    11.034 GHz V / 27.5 & 12.597 GHz V / 27.5
    11.096 GHz H / 30.0
    3.960 GHz H / 27.5
    Channel 414
    Channel 123
    Channel 901
    Channel 521
    Channel 254
    Channel 53
    Channel 204
    Channel 142
    3.781 GHz V / 29.270
    Channel 200 (POR)
    Channel 203 (POR)
    Channel 334
    Channel 104
    Channel 145 (POR)
    Channel 620
    Channel 203 (EN) Channel 831-836 (FR-RU)
    Channel 103
    Channel 172 (French)
    Channel 193
    Channel 123
    Channel 47
    Channel 421 (digital with DVR) Channel 141 (digital)
    Channel 24
    Channel 554(DE), 827(RU), 837 (FR; only upgraded networks), 848 (UK; only upgraded networks), 869(IT), 873(ES), 882(POR)
    Channel 502
    Channel 15
    Channel 66
    Channel 160 (Digital Subscribers)
    Channel 046 (digital CH-D)
    Channel 402 (digital television)
    Channel 203 (POR)
    Channel 29
    Channel 342
    Channel 106
    Channel 831 (English) Channel 2091 (French)
    Channel 13
    English, Channel 110 French, Channel 111
    Channel 326
    Channel 44(has been cease transmission in december 2011 and replace by DW Channel)
    Channel 203 (POR)
    Channel 2006
    Channel 702
    Channel 402
    Channel 219
    Channel 28
    Channel 6
    Channel 502
    Channel 104
    Channel 76
    Channel 655
    Channel 8 (POR)
    http://www.livestation.com/channels/1 (free, 502 kbit/s stream available in English, French, Italian, Spanish, German, Portuguese, Turkish, Russian, Arabic; not available in Canada or the United States)
    Watch
    (free, flash streaming available in English, French, Persian, Ukrainian)

    Euronews is a multilingual news television channel, headquartered in Lyon-Écully, France. Created in 1993, it aims to cover world news from a pan-European perspective.

    Contents

    Content

    As a rolling-news channel, headlines from both Europe as well as the world are broadcast in thirty-minute intervals. Brief magazine segments typically fill in the remaining schedule, focusing on market data, financial news, sports news, art and culture, science, weather, European politics, and press reviews of the major European newspapers. These item slots will occasionally be preempted by breaking news or live television coverage. Some segments are displayed without commentary under the banner "No Comment", which has been the channel''s signature program since its launch.

    History and organisation General

    In 1992, following the First Persian Gulf War, during which CNN''s position as the preeminent source of 24-hour news programming was cemented, the European Broadcasting Union decided to establish Euronews to present information from a European perspective. The channel''s first broadcast was on 1 January 1993 from Lyon. An additional broadcast studio was set up in London in 1996. It was founded by a group of ten European public broadcasters:

    Logo used from 26 October 1998 to 3 June 2008Logo used from 26 October 1998 to 3 June 2008

    In 1997, the British news broadcaster ITN purchased a 49-percent share of Euronews for £5.1 million from Alcatel-Alsthom. ITN supplies the content of the channel along with the remaining shareholders, which are represented by the SOCEMIE (Société Editrice de la Chaîne Européenne Multilingue d''Information EuroNews) consortium. Euronews SA is the actual operating company which produces the channel and holds the broadcasting licence. It is co-owned by the 10 founders and:

    The broadcast switched from solely analogue to mainly digital transmission in 1999. In the same year, the Portuguese audio track was added. The Russian audio track appeared in 2001.

    In 2003, ITN sold its stake in Euronews as part of its drive to streamline operations and focus on news-gathering rather than channel management.

    On 6 February 2006, Ukrainian public broadcaster Natsionalna Telekompanya Ukraïny (NTU) purchased a one-percent interest in SOCEMIE.

    On 27 May 2008, Spanish public broadcaster RTVE decided to leave Euronews to promote its international channel TVE Internacional. It also cited legal requirements to maintain low debt levels through careful spending as a factor influencing its decision to leave.

    In February 2009, the Turkish public broadcaster TRT became a shareholder in the channel, and joined its supervisory board. TRT purchased 15.70% of the channel''s shares and became the fourth main partner after France Télévisions (23.93%), RAI (21.54%), and VGTRK (16.94%).

    Language availability # Language Launch
    1 English 1 January 1993
    1 French 1 January 1993
    1 German 1 January 1993
    1 Italian 1 January 1993
    1 Spanish 1 January 1993
    6 Portuguese November 1999
    7 Russian September 2001
    8 Arabic 12 July 2008
    9 Turkish 30 January 2010
    10 Persian 27 October 2010
    11 Ukrainian 24 August 2011
    12 Greek 18 December 2012
    13 Hungarian 30 May 2013
    +1 Polish (just selectable as an audio option but it is broadcasting in English) (As of 16 December 2011)
    Format

    Since 11 January 2011, the channel has been broadcast in the 16:9 format, which replaced the previous 4:3 format.

    Executive Board

    CEO : Michael Peters Born in 1971 in Flensburg, Germany, of French and German nationality, Michael Peters graduated from EM Lyon business school with a Master’s degree in Financial Engineering (1995) and from IAE Lyon III (1992). He began his career at the international auditing firm of Arthur Andersen, in Lyon, France (1995–1998). Michael Peters joined Euronews in 1998 as Finance Manager and then became CFO. He was appointed Deputy Managing Director of Euronews in December 2003.

    In May 2005, at the age of 33, and seven years after joining Euronews, Michael Peters was appointed Managing Director of Europe’s leading news channel. In December 2008, Michael Peters was appointed Managing Director of the Executive Board of Euronews S.A. In December 2011, Michael Peters was appointed Chairman of the Executive Board.

    Members of the Executive Board

    Management Committee

    Supervisory Board

    Chairman of the Supervisory Board: Paolo Garimberti

    A native Italian and educated in Law, Paolo Garimberti has spent his entire career in journalism. He began as a correspondent in Moscow for the daily newspaper La Stampa, then as Office Manager in Rome. In 1986, he moved to La Repubblica as an editorialist, specialising in foreign politics. He also appeared as an expert commentator on RAI’s TG3 (television news programme). He was then appointed Manager of RAI’s TG2, before going back to La Repubblica as Vice Managing Director, until 2004. During that time, he founded and managed the rolling news website, CNN Italia. He then went on to Espresso Group where he held the positions of Director of International Relations and Development, as well as editorialist. 2009-2012: Paolo Garimberti returned to RAI as its Chairman. In May 2012, he became Chairman of the new museum of the Juventus team at the stadium in Turin. Paolo Garimberti was appointed Chairman of the Supervisory Board of Euronews on 16 December 2011.

    Members of the Supervisory Board (natural persons)

    Members of the Supervisory Board (legal entities)

    Criticism

    Euronews has received criticism for perceived bias towards the European Commission which provides a significant part of the channel''s funding.

    Presentation
    This article appears to be written like an advertisement. Please help improve it by rewriting promotional content from a neutral point of view and removing any inappropriate external links. (April 2014)

    The channel employs an unusual presentation style: initially, rather than using in-vision presenters, it showed only video footage with recorded voice-overs. This aims to prevent bias. In 2011, however, extended news items featured in-vision reporters, including occasional pieces to camera.

    Euronews has a distinct and unique presentation model in a highly competitive news universe:

    The principal sources of footage come from APTN (Associated Press Television News) and Reuters TV, these being the partner agencies of the European Broadcasting Union. It also draws upon resources from Agence France-Presse, Italian ANSA, Portuguese LUSA, German DPA, Spanish EFE and Russian ITAR-TASS.

    Broadcast

    The channel is available in 350 million households in 155 countries worldwide. It reaches more than 170 million European households by cable, satellite and terrestrial. It also began to secure availability on multimedia platforms such as IPTV and digital media.

    Euronews launched an application for mobile devices (Android, iPhone, and iPad) which is called "Euronews Live". The application is free of charge and is available on Android Market and App Store.

    The following countries also broadcast Euronews through terrestrial channels:

    • ArmNews.Eu (Sweden) in Russian
    • Face TV (Bosnia-Herzegovina) in English
    • CyBC DTV Platform (Cyprus) in English and Greek (also simulcasted by CyBC 2 when its programming is over)
    • France 3 (France) in French
    • NERIT (Greece) in English and Greek
    • TL (Lebanon) in Arabic daily at 8:00
    • RTÉ One, RTÉ News Now (Ireland) in English
    • Rai 1 (Italy) in Italian
    • Extremadura TV,Aragón TV,7RM Murcia (Spain) in Spanish
     
    • TVM (Malta) in English
    • RTP2 and RTP Açores (Portugal) in Portuguese
    • TVR News (Romania) in Romanian
    • EVK, RTR KULTURA (Russia) in Russian
    • TV Koper (Slovenia) in Italian
    • RSI La 1 & RSI La 2 (Switzerland) in Italian and German
    • RTS Un (Switzerland) in French and English
    • UT-1 (Ukraine) in Ukrainian on weekdays at 15:15
    • TRT Haber (Turkey) in Turkish

    The channel''s programmes are also available by podcast, and it has also maintained a YouTube channel since October 2007.

    In 2012, the largest Belarusian state network MTIS stopped broadcasting Euronews for unknown reasons.

    In 2013, the new commercial channel Planet TV started broadcasting Euronews dubbed in Slovenian after Antenna TV SL purchased a major stake in the company. Euronews airs after closedown (or sign-off) of Planet TV, but both call sign logos are displayed.

    Logo

    The current Euronews logo is the fourth. From 1 January 1993 to 26 October 1998 the logo was in the lower right corner of the screen, between 26 October 1998 and 4 June 2008 it was in the upper left corner of the screen, and since 4 June 2008 it has been in the upper right corner of the screen.

    Captions

    Captions are in English, though the names of some countries are not translated (Deutschland, not Germany).

    Tags:Administrative, Africa, Agence France-Presse, Android, Angola, Arabic, Associated Press, Belgium, Bosnia, Bosnia and Herzegovina, British, CNN, Canada, Cape Verde, Croatia, Cyprus, Deutschland, Euronews, Europe, France, French, German, Germany, Greece, Greek, Herzegovina, Hong Kong, Hungarian, ITAR-TASS, Indonesia, Ireland, Italian, Italy, Japan, Korea, Lebanon, London, Macedonia, Malaysia, Media, Morocco, Moscow, Mozambique, Netherlands, North America, Persian, Persian Gulf, Persian Gulf War, Philippines, Poland, Polish, Portugal, Portuguese, RTS, Reuters, Romania, Rome, Russia, Russian, Satellite, Singapore, South Africa, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, TASS, Taiwan, Thailand, Turkey, Turkish, UK, Ukraine, United Kingdom, United States, Website, Wikipedia, YouTube, iPad, iPhone


    Website:http://euronews.com/



    See also items containing : Euronews

    Failed to connect to MySQL 1: Access denied for user 'foumanu'@'localhost' (using password: YES)